Dlaczego klient czyta ofertę i nie kupuje?

Autor Paweł

7 czerwca 2021

Obecnie dobry produkt to za mało. Bo klient Ci nie wierzy.
Nie wierzy, że to, co masz, jest najlepsze dla niego.

 

Piszesz swoją ofertę z ekscytacją. Wymieniasz wszystkie zalety i korzyści.
Z uśmiechem ustawiasz kampanię reklamową, masz już otwierać szampana, a tu kicha…

Dlaczego klient czyta ofertę i nie kupuje?

Nikt nie kupuje.
Czy to znaczy, że masz kiepski produkt?

 

Ostatnio rozmawiałem z właścicielem pewnej firmy.
Chciał, abym poprawił mu teksty na stronie.
Stwierdził, że pisał je sam i klienci nie chcą kupować.

 

To przecież oczywiste, sami nie jesteśmy w stanie ocenić swojego tekstu.
Po prostu patrzymy na niego z własnej perspektywy, a nie klienta.
Jeśli tekst nie trafia do klienta, to nasuwa mu się jeden wniosek:
– eee, to nie dla mnie
Czasami wystarcza jedno złe zdanie, a nawet wyraz i klient rezygnuje.

 

Tutaj wcale nie chodzi produkt, tylko o to, w jakim świetle go ustawisz.

Jeśli światło będzie za mocne, to oślepisz klienta.
A jeśli za słabe, to nie zobaczy w pełni Twojego produktu.

 

Coś Ci zdradzę, ale nie mów tego innym. I nie czytaj tego na głos, tylko szeptem:
Nawet słaby produkt można sprzedać za wysoką cenę.
Wystarczy „pobawić się grą świateł”.

 

Tylko nie robi się tego, tak jak uczą poradniki:
zasyp klienta argumentami i zbijaj każdą jego obiekcję, a wtedy kupi.

Tak wyglądała sprzedaż 15 lat temu.
Teraz klienci już „wyewoluowali” i nie nabierają się na tanie sztuczki.
Obecnie takie bazarowe triki tylko zrażają klientów do Ciebie.
Aż strach pomyśleć ilu copywriterów nadal po nie sięga…
I ile osób ma takie teksty na swoich stronach.

 

A co się dzieje gdy mocno naciskasz na klienta?

On jeszcze bardziej chowa się do swojej skorupki.
A im więcej odeprze Twoich argumentów, tym bardziej staje się konsekwentny w obronie.
Nim się zorientujesz, on już wrzucił na siebie pancerz.
Jeśli tak się stało, to brawo. Przekazałeś klienta swojej konkurencji.

 

Co zrobić by klient chciał kupić?

Wystarczy dać mu prawdziwe powody, dlaczego warto.
Jeśli te powody rezonują z nim, to znika konieczność przekonywania.
Właściwie to klient sam się przekonuje.

 

Parafrazując pewien już kultowy cytat:

W sprzedaży ważne jest to, żeby wiedzieć, co klient chce robić, potem trzeba tylko zacząć to robić dla niego.

Jednak wiem, że ciężko jest być sędzią we własnej sprawie i poprawić własne oferty.
Dlatego wychodzę do Ciebie z propozycją.
Wypełnij poniższy formularz, a ja za darmo sprawdzę Twoją ofertę.
Podpowiem, co możesz ulepszyć, by od razu Twoja sprzedaż wzrosła.

Bezpłatny Audyt

Inne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *